Czy warto dzielić biuro z inną firmą?

  • by
biuro

Sukces i powodzenie każdej firmy powiązane są z jej pozytywnym wizerunkiem zarówno wśród kontrahentów, jak i konkurencji. Renomę przedsiębiorstwa kształtują jego profesjonalizm, ale też szereg decyzji, z którymi będzie utożsamiane. Nie bez znaczenia jest zatem wybór właściwej siedziby, która będzie doskonałą reprezentacją dynamicznie rozwijającej się firmy. W naszym wpisie przedstawiamy korzyści wynajmu biura wspólnie z innymi firmami.

Biuro w dobrym sąsiedztwie

Prowadzenie firmy nawet kilkuosobowej wymaga odpowiedniej siedziby. Rynek nieruchomości jest atrakcyjny, ale znalezienie właściwego lokum na urządzenie biura nie zawsze bywa proste i oczywiste. Szczęściarzami są ci, którzy mają działkę i mogą postawić własny budynek, ale oni należą do mniejszości.

Warto wówczas rozważyć ofertę wynajmu nieruchomości przeznaczonych do prowadzenia działalności biurowo-usługowej. Szczególnie ciekawą propozycją są biura do wynajęcia w budynkach przystosowanych do pełnienia funkcji biurowców. Wówczas mamy możliwość ulokowania naszego biura w sąsiedztwie innych biur dzielących na równi z nami przestrzeń biurowca.

Korzyści wynajmu biura wspólnie z innymi firmami

Chociaż w prowadzeniu własnego biznesu stawiamy nacisk na niezależność, to dzielenie biura razem z innymi firmami może wiązać się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim będzie nas łączyło podobieństwo pod względem aktywności oraz oczekiwań, którym łatwiej sprostać dzięki przemyślanej organizacji przestrzeni. Do zalet dzielonego obiektu należą:

  1. Atrakcyjna lokalizacja – czyli w bliskim sąsiedztwie ważnych punktów, dobrze skomunikowana, pozytywnie kojarzona. Znalezienie pojedynczej nieruchomości spełniającej powyższe wymagania bywa bardzo trudne.
  2. Standard pomieszczeń – lokal biurowy powinien prezentować się nowocześnie i estetycznie, ale też oferować możliwość przystosowania do indywidualnych potrzeb za pomocą prostych zabiegów. Klimatyzacja i wentylacja pomieszczeń wpływa na komfort pracy niezależnie od okoliczności.
  3. Bezpieczeństwo i prestiż – ochrona oraz nadzorowane przejścia zabezpieczają pracowników i mienie firmy, uniemożliwiają też wtargnięcie niepowołanym osobom. Klienci oraz kontrahenci składający wizytę w biurze firmy w pierwszej kolejności muszą zaanonsować się w recepcji, a dzięki udostępnionym miejscom postojowym bez problemu zaparkują auto.
  4. Wygoda – najemcy biur mogą korzystać ze wspólnej przestrzeni socjalnej – aneksu kuchennego. Zarządca biurowca przeprowadza wszelkie prace związane z utrzymaniem budynku, a w ramach czynszu zapewnia codzienne sprzątanie oraz wywóz śmieci.
  5. Korzystna forma reklamy – elewacja budynku w dobrej lokalizacji to sprawdzona powierzchnia do zareklamowania produktu lub usług.
  6. Sąsiedztwo innych firm – doskonała okazja do wymiany informacji i poszerzenia kręgu towarzyskiego wpływających pozytywnie na rozwój działalności.
  7. Niezależność – chociaż korzystamy z tej samej przestrzeni biurowej, to dzięki osobnym lokalom zyskujemy pełną autonomię.
  8. Niski koszt – wymieniony jako ostatnia zaleta, ale bardzo ważny. Wynajem lokalu biurowego wspólnie z innymi podmiotami w atrakcyjnym miejscu zawsze będzie bardziej opłacalny dla finansów firmy niż samodzielne utrzymywanie całego obiektu. Pamiętajmy, że w kosztach wynajmu i obsługi biurowca partycypujemy wspólnie z pozostałymi firmami.

Komu polecamy wynajęcie biura razem z innymi firmami?

Skorzystanie z oferty wynajmu biura wespół z innymi firmami zależy od typu prowadzonej działalności. Z całą pewnością jest wyborem tańszym i komfortowym. To dobra okazja, by zaoszczędzone środki  przeznaczyć na rozwój firmy. Pamiętajmy też, że przedsiębiorstwo posiadające biuro w modnym i atrakcyjnym miejscu spotyka się z pozytywnym odbiorem. Nowoczesne podejście do własnej siedziby to wyraz podążania za trendami oraz gotowości do postępu, które są cechami cenionymi w świecie biznesu.