Poradnik wynajmowania biura, część 1: lokalizacja

biuro

Gdy rozpoczynamy działalność gospodarczą, musimy podjąć wiele poważnych decyzji. Na początku istotne jest wybranie takiego rodzaju branży, która ma największą szansę przynieść zyski, oraz rozreklamowanie oferowanych przez nas produktów lub usług, aby zdobyć klientów. Równie dużą rolę odgrywa jednak także znalezienie pomieszczenia biurowego, w którym będziemy prowadzić działalność. Wybór jego lokalizacji zależy od bardzo wielu czynników, wymaga dokładnej analizy naszych potrzeb i wymagań biznesowych związanych z prowadzoną działalnością. Warto to wszystko dokładnie rozważyć przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Jak wybrać optymalną lokalizację dla naszego biura?

Wybór optymalnej lokalizacji naszej firmy powinien być dokładnie przemyślany i brać pod uwagę wiele aspektów, tak aby okazał się najkorzystniejszy dla prowadzenia konkretnej działalności. Podczas poszukiwań warto przyjrzeć się przede wszystkim takim czynnikom jak:

  • Dojazd do biura i wystarczająca liczba miejsc parkingowych – jest to szczególnie istotne wtedy, gdy większość klientów będzie przyjeżdżała do nas i wtedy liczy się łatwość w znalezieniu drogi do siedziby firmy oraz wolne miejsce parkingowe niezależnie od pory dnia. Jeśli z którymś z tych czynników będą problemy, to grozi nam to zmniejszeniem zainteresowania naszymi produktami lub usługami i w efekcie brakiem zysków.
  • Prestiż danego miejsca oraz to, czy odwiedza je wystarczająco duża liczba osób – jeśli chcemy, by naszym biurem interesowało się wielu klientów, to wybierajmy ulice i fragmenty dzielnic, w których na co dzień pojawia się duża liczba osób. Natomiast jeśli chcemy, by w naszej siedzibie było cicho i nic nie przeszkadzało pracownikom, a klienci odwiedzają nas rzadko, to lepsze będzie miejsce oddalone od głównych ulic, gdzie pod oknami nie będzie zbyt dużego hałasu. Poza tym ważny jest również prestiż danego miejsca i najbliższego otoczenia, bo wpływa on na to, w jaki sposób odbierana będzie i nasza działalność.
  • Biura przedsiębiorstw i sklepy znajdujące się w otoczeniu naszego, ponieważ jeśli one dobrze prosperują, to w taki sam sposób zaczyna być postrzegana i nasza firma. To powoduje, że staje się coraz popularniejsza i chętniej odwiedzana przez kolejnych klientów.
  • Dostosowanie lokalizacji do profilu naszej firmy – nie ma jednej lokalizacji biura uniwersalnej dla wszystkich firm. Ważne jest, by w wybranym miejscu były jak najlepsze warunki do prowadzenia właśnie naszej działalności, a więc zależnie od potrzeb może to być szybki Internet, wszystkie usługi telekomunikacyjne, duża ilość miejsca na prowadzenie produkcji lub spotkania z klientami. I przede wszystkim właśnie potrzebami związanymi z naszą branżą powinniśmy się kierować podczas poszukiwań, wtedy będziemy mieli pewność, że wybrane biuro jest dla nas najlepsze.